千里も未知も一歩から

外部記憶装置みたいなものです

「Today’s Space Elevator」を勝手に翻訳する - Appendix A "What is a Space Elevator?"

 

英語の勉強を兼ねてInternational Space Elevator Consortium(ISEC: 国際宇宙エレベータ協会)発行の「Today's Space Elevator」を翻訳します

https://isec.org/todays-space-elevator/amp/

https://isec.org/wp-content/uploads/2019/10/Todays-Space-Elevator-23-Sep-2019.pdf

もし翻訳する事自体に問題がある、または日本語訳について不備、間違いがありましたらご指摘お願いします。

 

 

(page 42~43)

Appendix A: Frequently Asked Questions
The following questions are answered below:
• What is a Space Elevator?
• What is a Galactic Harbour?
• Why Space Elevators and Galactic Harbours?
• How will the Space Elevator Work?
• How will the Space Elevator Tether Stay Vertical?
• Who Invented the Space Elevator?
• How Strong does the Tether have to be?
• How will the Space Debris Environment be Handled?

補遺A: FAQ

下記質問が下段で回答されています

・宇宙エレベータとは何か?

・宇宙港とは何か?

・なぜ宇宙エレベータと宇宙港なのか?

・どのように宇宙エレベータは動くのか?

・どのように宇宙エレベータは垂直を保つのか?

・誰が宇宙エレベータを発明したのか?

・テザーはどのくらいの強度を持たなければいけないのか?

・どのように宇宙デブリ環境を制御するのか?

・宇宙エレベータとは何か?

What is a Space Elevator?

A Space Elevator (SE) can be thought of as a vertical railroad into space. A cable (Tether) stretches from the ground to an Apex Anchor (counterweight) 100,000 km up/out in space. Elevator cars (Climbers), powered by electricity travel up and down the Tether and carry cargo and eventually humans to and from space. The Space Elevator is the most promising Space Transportation system on the drawing boards today, combining scalability, low cost, qualify of ride, and safety to deliver truly commercial-grade space access – practically comparable to a train ride to space.

 

宇宙エレベータ(Space Elevator: SE)は宇宙への垂直な線路と夢想されてきた。ケーブル(テザー: つなぎ縄)が地面から10万km上空にある頂点アンカー(カウンターウェイト)へ伸びている。電気で動作するエレベータ車輛(クライマー)はテザーを上下に移動し荷物を載せ最終的には人間を宇宙へ行き来させる。宇宙エレベータは計画段階で、大規模に実現可能で、コストが安く、乗り物としての質が担保され、(実際には宇宙に電車に乗っていくのと同様に)商業段階での宇宙移動方法として安全な、今日最も前途有望な宇宙輸送システムである。

Rocket-based space launch systems are inherently limited by the physics of rocket propulsion. More than 90% of the rocket’s weight is propellant, and the rest is split between the weight of the fuel tank and the payload. It is very difficult (if not impossible) to make such a vehicle safe or low cost. A target cost of $1,000 US per kg is proving to be impossible to reach. In comparison, airliners charge us about $1 per pound, and train transportation is in cents per pound.

ロケットベースの打ち上げシステムはロケットの推進力で本質的に限界がある。90%以上のロケットの重量は推進剤で、残りは燃料タンクと有効荷重で分けられる。このような乗り物を安全もしくは低コストに作るのは(不可能ではないが)とても難しい。1kgあたり1000ドルの目標コストは達成するのが不可能だと証明された。一方、定期旅客機の料金は1ポンドあたり約1ドルで鉄道輸送は1ポンドあたり数セントである。

The Space Elevator is based on a thin vertical tether stretched from the ground to a mass far out in space, and electric vehicles (climbers) that drive up and down the tether. The rotation of the Earth keeps the tether taut and capable of supporting the climbers. The climbers travel at speeds comparable to a fast train, and carry no fuel on board – they are powered by a combination of sunlight and laser light projected from the ground. While the trip to space takes several days, climbers are launched once per day. The first “baseline” design will use 20 ton climbers, but by making the
tether thicker (which can be done using the Space Elevator itself) we can grow the Space Elevator to lift 100, or even 1,000 tons at a time. In addition to launching payloads into orbit, the Space Elevator can also use its rotational motion to inject them into planetary transfer orbits – thus able to launch payloads to Mars, for example, once per day. Imagine the kind of infrastructure we can set up there, waiting for the first settlers to arrive… Looking back from the year 2100, the construction of the Space Elevator will be considered to mark the true beginning of the Space Age, much like the advent of the airplane or steamboat heralded the true commercial use of the air and sea.

宇宙エレベータは地上から宇宙外へ伸びる薄い垂直テザーおよび、そのテザー場を上下する電気制御の車輛(クライマー)を基にする。地球の自転がテザーをピンと張り、クライマーを支持するのに役立つ。クライマーは素早い鉄道に比肩する速さで進み、燃料を積載しない - 太陽光発電と地上からのレーザー光照射の組み合わせで稼働する。宇宙への旅は数日を要する一方、クライマーは一日ごとに打ちあがる。最初の”基準”デザインは20トンのクライマーを使っていたが、テザーが太くなる(宇宙エレベータ自身がそれを使用することができる)ことになり宇宙エレベータが100トン、さらに1000トンまでも一度に載せられるようになった。荷重を軌道に投入すること加えて、宇宙エレベータはその旋回運動を惑星移動軌道へ投入することもできる - このようにたとえば火星へ一日一度打ち上げることができる。最初の開拓者の到着を待ちながら、私たちがこのような構造物を作り上げるのを想像してほしい。2100年から振り返ってみると、宇宙エレベータという構造物は、空と海を商業的に使用する先駆者としての航空機や蒸気船の出現のような、宇宙世紀の始まりを象徴すると考えられる。